Sonos wil er voor zorgen dat de ‘Silent Home’ verleden tijd is

Afgelopen week was ik door Sonos uitgenodigd op hun kantoor in Boston. Daar kreeg ik een kijkje achter de schermen, werd er ‘iets’ nieuws gelanceerd (daarover snel meer) en showden ze aan de hand van een onderzoek dat muziek tegenwoordig in de meeste huizen ontbreekt, maar liefst 67% van de gezinnen woont in een ‘silent home’.

Hoe komt dat nou? Omdat we de meeste tijd doorbrengen op ons kleine schermpje. De een kijkt een Youtube-filmpje op zijn smartphone met zijn headphones op terwijl de ander naar televisie kijkt. Echt gezellig is dat niet. Maar als je een speaker hebt waarbij de bluetooth niet zo lekker werkt als je te ver met je smartphone wegloopt, of dat je continu je notificaties binnen krijgt.

Sonos Ja.. begrijpelijk dat je dan niet je speaker aanzet. Iets dat voor kort heel erg herkenbaar voor mij was. Uit een ander onderzoek van Sonos blijkt dat mensen die muziek in huis aan hebben: gelukkiger zijn en meer van elkaar houden. Als je er goed over na denkt, helemaal niet zo gek. Muziek associeer je vaak met een bepaald gevoel en doet je herinneren aan bepaalde momenten. Je slaat dus sneller de liefdevolle momenten met elkaar op!

WAKE UP THE SILENT HOME MET SONOS

Sonos sprak met verschillende experts op vlak van psychologie, media, design en architectuur én met negenduizend gezinnen. Want als de voordelen van naar muziek luisteren zo duidelijk zijn, waarom is het dan in twee derde van de huishoudens muisstil?

“Uit onze gesprekken blijkt dat er verschillende redenen zijn”, zegt Joy Howard, Chief Marketing Officer. “De dagelijkse routine neemt de bovenhand, we hebben een te drukke agenda en vinden maar geen goede balans tussen vrije tijd en gezin. Ook luisteren we steeds meer individueel naar muziek: zo’n 44 % luister liever alleen naar muziek, met een headphones op ons hoofd. We zijn in het algemeen steeds meer digitaal bezig. Bijna één gezin op twee zegt meer tijd te besteden aan virtuele technologie dan aan echte interactie met elkaar.” Oef!
SonosTijd om daar dus verandering in te brengen!

MUSIC SOUNDS BETTER WITH YOU!

Sonos lanceerde gister tijdens de Grammy hun nieuwe commercial – zie onderstaand. Bekijk ‘m eens voor de grap en kijk dan hoe herkenbaar de situaties voor jou zijn.

Hoogste tijd dus om deze Silent Home te doorbreken!

 

Ninaphilomene

Een zachte G, neusje voor trends, Burger-enthusiast en gek op all things new media. Kan verder niet zonder Netflix.

No Comments Yet

Comments are closed

Sign up for the good stuff

don't miss anything